انصراف از دانشگاه و شركت مجدد در كنكور

حتما تا الان واسه همتون پیش اومده که یک تصمیمی بگیرین و بعدها از ادامه اون تصمیم منصرف بشین، خیلی وقت ها ادامه ندادن یک مسیر اشتباه میتونه کمک بزرگی به سرنوشت آدم ها بکنه و کاری کنه تا آدم همه چی رو از اول شروع کنه طبق همون ضرب المثل معروف ما که میگه “ماهی روهر وقت از آب بگیری تازه است” اما بعضی جاها موانعی سر راه این پشیمونی و منصرف شدن وجود داره که یکم داستان رو پیچیده میکنه یکی از این جاها هم انصراف از دانشگاه به منظور ثبت نام کنکور سراسری و شروع یک مسیر تحصیلی جدیده از اونجا که مقوله انصراف از تحصيل پر از قوانین عجیب غریبه که تو آئین نامه هاست و دسترسی بهشون هم خیلی ساده نیست مشاوران مبدا تصمیم گرفتن تا تو این مقاله با زبان کاملا خودمونی و به دور از اصطلاحات قلمبه سلمبه! تمامی مباحث مربوط به انصراف از تحصيل رو واستون توضیح بدن تا پایان همراه ما باشین.

جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی مبدأ در خصوص این مطلب، می توانید از سراسر کشور با تلفن ثابت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

                                                   ۹۰۹۹۰۷۶۵۶۷

                                         تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انصراف از دانشگاه برای دوره‌های روزانه

تو بحث انصراف از تحصيل  دوره های روزانه محدودیت های خاصی دارن و زمان ثبت نام کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور سراسری باید توجه ویژه ای به دوره های روزانه داشت دلیلش هم اینه که شما اگر تو هر رشته و هر دانشگاهی در دوره روزانه مشغول به تحصیل باشین برای کنکور مجدد باید تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه سالی که در اون سال ثبت نام کنکور سراسری رو انجام دادین (مثلا اگر قصد شرکت در کنکور سراسری ۹۹ رو دارین ۳۰ بهمن ۹۸) نامه انصراف از دانشگاه (فرم شماره ۳ انصراف) رو به دانشگاه محل تحصیلتون تحویل داده باشین که تحویل دادن این فرم به منزله ی تأیید انصراف از دانشگاه شما تلقی میشه و برای ثبت نام کنکور سراسری کفایت میکنه این نکته هم بگیم که این تاریخ ۳۰ بهمن ماه برای بعضی سال ها تا اواخر اسفند ماه تمدید میشه به عنوان مثال برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ حداکثر تا ۲۵ اسفند ماه ۹۸ مهلت انصراف از دانشگاه به داوطلبان داده شده خلاصه زیاد سرتون رو درد نیاریم اگر دارین دوره روزانه میخونین چه کاردانی باشین، چه لیسانس ، چه ارشد چه دکتری اگه میخواین تو کنکور سراسری (کنکور سراسری ، کنکور ارشد و کنکور دکتری) شرکت کنین باید حتما انصراف بدین تاریخ  انصراف تو سال ۹۸ تاریخ ۲۵ اسفند ماه تعیین شده بود اما ممکنه سال های بعد تغییر داشته باشه و به همون ۳۰ بهمن برگرده برای اطلاع از آخرین تغییرات انصراف از تحصيل میتونین تو کانال تلگرام مبدا عضو بشین.

انصراف از تحصيل

انصراف از دانشگاه برای دوره‌های غیر روزانه

وقتی میگیم غیر روزانه ، تمامی مقاطع (کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری) در تمامی دوره های شبانه ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور و پردیس خودگردان رو شامل میشه ، در دوره های غیر روزانه بین کنکور سراسری ، کنکور کارشناسی ارشد و کنکور دکتری تفاوت وجود داره

واسه کنکور سراسری : اگر غیر روزانه میخونین لازم نیست انصراف بدین.

واسه کنکور کارشناسی ارشد و کنکور دکتری : اگر غیر روزانه میخونین(دقت کنین که تو این حالت یا دانشجوی ارشد هستین یا دانشجوی دکتری) و هدفتون قبولی تو دانشگاه آزاده لازم نیست قبل از زمان ثبت نام انصراف بدین اما اگه هدفتون هر دوره ای به جز دانشگاه آزاد هست (روزانه ، شبانه ، پیام نور ، پردیس خودگردان) حتما باید قبل از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و یا زمان ثبت نام کنکور دکتری فرآیند انصراف از تحصيل رو انجام داده باشین.

انصراف از تحصيل

انصراف از دانشگاه و قوانین نظام وظیفه

“و تو چه می دانی خدمت چیست؟!؟” این قسمت داستان مردونه است و فقط مخصوص آقایونه! بحث خدمت مقدس سربازی همیشه استرس زا بوده و در مقوله انصراف از تحصيل هم استرس خدمت به اوج خودش میرسه ، قبل از هر توضیح اضافه اینو بدونین که از زمانی که انصراف از دانشگاه شما تأیید میشه یک سال زمان دارین تا یه کاری واسه خودتون بکنین و بعد از یک سال باید واسه اعزام اقدام کنین و غایب محسوب میشین اما چندبار میشه این کار رو انجام داد؟ نکته غم انگیز داستان این جاست که هر داوطلب پسر از دوره کاردانی تا دکتری فقط و فقط یک بار حق انصراف از تحصيل و استفاده از این فرصت یکساله رو داره پس حسابی حواستون باشه که این فرصت رو به راحتی از دست ندین نکته غم انگیزتر هم این که شما تو مقاطع تحصیلی حق برگشت به عقب ندارین مثلا اگه دانشجوی کارشناسی ارشد هستین نمی تونین انصراف بدین مجدد کنکور سراسری بدین و کارشناسی بگیرین باید اول برین خدمت و بعد اقدام کنین، ازونجا که بحث انصراف از تحصيل و سربازی ممکنه ابهامات و پیچیدگی هایی واستون داشته باشه هر سوالی داشتین میتونین زیر همین مطلب از مشاوران مبدا بپرسین.

انصراف از دانشگاه

جریمه انصراف از تحصيل

خب هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد! وقتی تصمیم به انصراف از تحصيل میگیرین باید مبلغی رو هم به عنوان جریمه انصراف به دانشگاه فعلیتون پرداخت کنین ، البته بچه هایی که از دانشگاه دولتی روزانه انصراف میدون و قصد تحصیل مجدد در دوره های روزانه رو دارند لازم نیس هزینه ای پرداخت کنن اما بقیه موارد مشمول جریمه انصراف از دانشگاه میشن این مبلغ بسته به اینکه کدوم دانشگاه درس بخونین شبانه یا  پیام نور یا پردیس و یا اینکه ترم چندم هستین متفاوته این مبلغ واسه دوره های غیر روزانه به این طریق محاسبه میشه:

اگه میخواین از شبانه انصراف بدین : ۱٫۵ برابر شهریه ثابت رو به عنوان جریمه انصراف از تحصيل شبانه باید پرداخت کنین.

اگه میخواین از پیام نور انصراف بدین : ۱٫۵ برابر شهریه ثابت رو به عنوان  جریمه انصراف از تحصيل پیام نور باید پرداخت کنین.

اگه میخواین از دانشگاه آزاد انصراف بدین : تو این حالت اگه هدفتون تحصیل مجدد در دانشگاه آزاد باشه به احتمال  ۹۹٫۹۹%جریمه انصراف از تحصيل رو ازتون نمی گیرن (قطعیتی تو این مورد وجود نداره!! و به خود دانشگاه محل تحصیل مربوطه ) اما اگه هدف انصراف از تحصيل هر جایی به جز دانشگاه آزاد باشه نصف شهریه ثابت رو در تعداد ترم های باقیمانده ضرب میکنن و به عنوان جریمه انصراف از دانشگاه آزاد ازتون دریافت میکنن به عنوان مثال اگه شما ۵ ترم ثبت نام کرده باشین پس ۳ ترمتون باقی مونده (مبنای محاسبه ۸ ترمه تموم کردنه) بنابراین سه ضربدر نصف شهریه ثابت میشه جریمه انصراف از تحصيل در دانشگاه آزاد.

اگه میخواین از دانشگاه غیر انتفاعی انصراف بدین : باید شهریه ثابت یک ترم بعلاوه ۷ واحد درسی تخصصی رو به عنوان جریمه انصراف از تحصيل در غیرانتفاعی پرداخت کنین.

اما شاید ترسناک ترین جریمه انصراف از تحصيل مربوطه به جریمه انصراف پردیس خودگردان باشه ، جایی که باید شهریه تمامی ترم های باقیمانده رو پرداخت کنین که با توجه به سرسام آور بودن شهریه پردیس خودگردان این مبلغ عدد بسیار سنگین تری نسبت به آیتم های بالا میشه توصیه می کنیم حتما قبل از هرگونه تصمیم راجع به انصراف از پردیس خودگردان مقاله شهریه پردیس خودگردان گروه آموزشی مبدا رو به طور دقیق مطالعه کنین.

جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی مبدأ در خصوص این مطلب، می توانید از سراسر کشور با تلفن ثابت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

                                                   ۹۰۹۹۰۷۶۵۶۷

                                         تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 

همچنین ببینید

رتبه اتاق عمل سهمیه 5 درصدی ایثارگران

رتبه اتاق عمل سهميه ۵ درصدی ايثارگران سال ۹۷-۹۸

رتبه اتاق عمل سهميه ۵ درصدی ایثارگران در یکی دو سال پیش حکم طلا رو …

۱۰ نظر

  1. با سلام
    بنده قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۰ رو دارم و الان مهندسی برق ارومیه میخونم روزانه دقیقا تا کی باید انصراف از دانشگاه رو انجام بدم؟

    • مشاوران مبدأ

      شما حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ بایستی فرم شماره ۳ انصراف را تکمیل کرده ، تحویل دانشگاه داده باشید.

  2. امکانش هست بدون پرداخت جریمه از دانشگاه غیر انتفاعی انصراف بدم

  3. ممنون از مطالب خوبتون

  4. سلام من رفع محرومیت شدم از کنکور ۱۴۰۰ و دانشگاه هم ثبت نام کردم
    ورودی ۹۹ روزانه هستم
    میتونم انصراف بدم و ۱۴۰۰ روزانه برم؟
    کی باید انصراف بدم آیا باید یه ترم برم حتما؟

    • مشاوران مبدأ

      سلام
      شما ورودی روزانه ۹۹ هستید و از تمامی دوره های روانه ۱۴۰۰ محروم هستید و باید برای دوره های غیر روزانه ۱۴۰۰ اقدام کنید.

  5. سلام من کنکور ۹۹ رشته روزانه اوردم وثبت نام کردم ولی همین ترم یک انصراف دادم و با درخواست لغو محرومیت۱۴۰۰ موافقت نشد.آیا میتونم کنور ۱۴۰۱ رشته روزانه برم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *