تأثیر کرونا بر کنکور ۹۹

بیماری کرونا از اوایل اسفند ماه ۹۸ در کشور ایران شیوع پیدا کرده و رفته رفته میزان مبتلایان به این ویروس در کشور افزایش یافته است و تأثیر مستقیمی بر فرآیند آموزشی کشور داشته است. ااین بیماری از همان روزهای ابتدایی منجر به تعطیلی مدارس در استان‌های قم و مرکزی و به تدریج کل کشور شد و تا زمانی که در حال نوشتن این مقاله هستیم (ده فروردین) متأسفانه کماکان آمار مبتلایان رو به افزایش است که این موضوع منجر به این شد که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا ۲۰ فروردین ماه ادامه داشته باشد که با احتمال فراوان این تعطیلات ادامه دار خواهد بود ، مهم‌ترین بحثی که این روزها در میان داوطلبان کنکور ۹۹ و خانواده آنها مطرح است تأثیر کرونا بر کنکور ۹۹ است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی مبدأ در خصوص این مطلب، می توانید از سراسر کشور با تلفن ثابت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

                                                   ۹۰۹۹۰۷۶۵۶۷

                                         تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تعویق زمان کنکور ۹۹ به علت کروناویروس

با توجه به موارد عنوان شده در مقدمه مقاله بدیهی است که زمان اعلام شده قبلی توسط سازمان سنجش آموزش کشور قابل پیاده‌سازی نبوده و حداقل تأثیر کرونا بر کنکور ۹۹ به تعویق افتادن زمان آزمون است اما اینکه کنکور ۹۹ در چه تاریخی برگزار می شود سوالی است که در زمان نگاشتن این مقاله هیچ‌یک از مقامات سازمان سنجش پاسخ دقیقی برای آن به رسانه‌ها اعلام نکرده اند اما طبق پیش‌بینی مشاوران گروه آموزشی مبدأ و جلسات هم‌اندیشی برگزار شده با سایر گروه‌های مشاوره برآورد می‌گردد که زودترین زمان بازگشایی مجدد مدارس اول خرداد ماه ۹۹ باشد بدیهی است که در این صورت زمان برگزاری کنکور ۹۹ به گونه‌ای خواهد بود که پایان سال تحصیلی را آخر تیرماه ۹۹ رقم بزند، در نتیجه از ابتدای مرداد تا ۲۰ مرداد امتحانات نهایی برگزار شده و کنکور سراسری ۹۹ در هفته پایانی مردادماه برگزار خواهد شد مخاطبان محترم گروه آموزشی مبدأ عنایت داشته باشند که این تاریخ اعلام شده تنها پیش بینی بوده و تا زمانی که مقامات رسمی سازمان سنجش اطلاعیه‌ای صادر نکرده اند تأثیر کرونا بر کنکور ۹۹ به طور دقیق مشخص نخواهد شد.

تأثیر کرونا بر کنکور 99

تأثیر کرونا بر کنکور ۹۹ در حوزه برنامه‌ریزی درسی

در ابتدا و قبل از هر چیز مهم‌ترین گام حفظ آرامش و سلامت جسمانی و روانی است به خاطر داشته‌باشد که وضعیت پیش آمده تنها برای شما نبوده و تمامی داوطلبان درگیر آن هستند ،وسعت شیوع این بیماری به قدری گسترده بوده که تمامی مسابقات فوتبال و حتی المپیک توکیو را نیز مختل کرده است بنابراین کنکور سراسری نیز از این قاعده مستثنی نیست پس بهتر است با حفظ آرامش روانی در خانه بمانید و برنامه مطالعاتی خود را دنبال کنید.

بدیهی است در روزهای قرنطینه که ماندن در خانه برای همگان الزامی است داوطلبان کنکور ۹۹ بیش از هر قشر دیگری می‌توانند از این فرصت جهت سبقت گرفتن از رقبا استفاده کنند در این ایام بایستی ساعات روز به دو قسمت تقسیم شود در قسمت اول بایستی داوطلبان مرور مباحث مطالعه شده در گذشته را در دستور کار قرار دهند تا با تثبیت آنها اقدام مثبتی در راستای دوره کردن دروس کنکوری داشته باشند و در قسمت دوم نیز از طریق صفحات و شبکه‌های مختلف دروس آتی را مطالعه نمایند و برای آزمون‌های دوره‌ای آنلاین آماده شوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار تأثیر کرونا بر کنکور ۹۹ و اطلاع از زمان برگزاری کنکور ۹۹ در کانال تلگرام گروه آموزشی مبدأ  عضو شوید همچنین می‌توانید و صفحه اینستاگرام گروه آموزشی مبدأ را نیز دنبال فرمائید.

۲۱ نظر

  1. سلام
    ببخشید تاریخ دقیق برگزاری کنکور مشخص شده؟

    • منم میخاستم بدونم اگه میدونید لطفااا بگید

    • مشاوران مبدأ

      با سلام
      تا کنون مراجع رسمی چیزی اعلام نکرده اند اما همانطور که در مقاله گفته شد به احتمال زیاد اواخر مرداد ماه زمان برگزاری کنکور ۹۹ خواهد بود.

  2. تاریخ امتحانات نهایی کی میشه؟

  3. امکان داره امسال فقط یه ورودی دانشگاه ها داشته باشن ؟

    • مشاوران مبدأ

      سلام خیر، ورودی دانشگاه ها و ظرفیت ها نسبت به سال گذشته کمتر نخواهد شد و نوبت اول و نوبت دوم مانند سابق خواهد بود.

  4. امکان داره کنکور هم انلاین برگزار شه ؟

  5. برم شروع کنم برای کنکور بخونم با این وضعیت

    • مشاوران مبدأ

      بله، کرونا زمان خوبی برای داوطلبان ایجاد کرده است تا مباحث عقب افتاده جبران گردد.

  6. با سلام
    به نظرتون ممکنه دانشگاه ها این ترم تحصیلیشون رو حذف کنن؟

    • مشاوران مبدأ

      با سلام، افرادی که در این ترم تحصیلی دارای واحد درسی می باشند مجاز به حذف این ترم شده اند.

  7. با سلام
    امتحانات دانشگاه‌ها کی ممکنه برگزار بشه؟

    • مشاوران مبدأ

      با سلام احتمالا اواخر تیرماه، البته بستگی به سیستم آموزش الکترونیک دانشگاه ها هم داره

  8. با سلام
    لطفا اگر امکان داره تاریخ دقیق کنکور ۹۹ رو اعلام کنین من برادرم کنکور داره واقعا نمیدونه باید چیکار کنه

    • مشاوران مبدأ

      سلام
      تاریخ دقیق کنکور هنوز از مرجع رسمی که سازمان سنجش باشه مشخص نشده، پیش بینی گروه آموزشی مبدا، شهریور ماه است. برای اطلاع از آخرین وضعیت زمان برگزاری کنکور صفحات ما را در تلگرام یا اینستاگرام دنبال کنید.

  9. سلام امکان ثبت نام مجدد کنکور سراسری هست؟؟ من از ثبت نام جا موندم

    • مشاوران مبدأ

      بله طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش که امروز منتشر کرده این امکان فراهم شده و زمان دقیق آن در هفته چهارم اردیبهشت مشخص می شود.

  10. سلام کی مشخص میشه زمان کنکور؟ ممکنه امسال اصلا کنکور نگیرن؟

    • مشاوران مبدأ

      با سلام
      امکان حذف کنکور وجود ندارد. زمان اعلام آزمون سراسری هم مشخص نیست. اما پیش بینی کارشناسان مبدا شهریورماه می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *